English

Impresivna rekonstrukcija francuske duhovne glazbe ranog baroka

Datum objave: 03.08.2014.

Vokalno-instrumentalni ansambl Le Concert Spirituel kojim ravna slavni Hervé Niquet nastupio je u sklopu Vip programa 65. Dubrovačkih ljetnih igara i festivalskoj publici predstavio zlatno doba francuske sakralne glazbe iz vremena vladavine Luja XIV, Kralja Sunca, sinoć, 2. kolovoza u atriju Kneževa dvora.

Koncert je započeo nastupom ženskog zbora s conductusom iz 12. stoljeća posvećenim Djevici Mariji Beata viscera mariae virginis nepoznatog autora, da bi se nastavilo skladbama Marc-Antoinea Charpentiera koji se danas smatra najvećim liturgijskim skladateljem 17. stoljeća. U glavnom dijelu programa, Hervé Niquet predstavio je svoje najnovije otkriće: polifonu misu  Macula non est in te, jedino preživjelo djelo francuskog skladatelja Louisa Le Princea te motet O dulcissime Domine Jean-Baptistea Lullyja koji je bio nadzornik kraljevske glazbe i glazbeni majstor za kraljevsku obitelj Luja XIV. Akustika Kneževa dvora savršeno je djelovala u službi izvođača, a činilo se kao da je Dvor stvoren za sinoćnji koncert. Izvođači su visoku razinu kvalitete zadržali tijekom cijelog koncerta, koji je izveden bez pauze i bez pljeskanja između kompozicija, na molbu dirigenta. Orkestar sastavljen od osam instrumentalista, savršeno je iznio barokni misticizam, tako je festivalska publika sinoć imala jedinstvenu priliku svjedočiti impresivnoj rekonstrukciji bogoslužja u doba ranog baroka.

Specijalnost ansambla Le Concert Spirituel izvođenje je francuske duhovne glazbe, što mu je i donijelo svjetski ugled. Usko surađuje s Centrom za baroknu glazbu Versaillesa, a svake godine nastupa u koncertnim dvoranama kao što su Salle Pleyel, Théâtre des Champs-Elysées, Château de Versailles, Barbican Center, Royal Albert Hall u okviru festivala BBC Proms, Wigmore Hall u Londonu, BOZAR u Briselu, Auditorio Nacional u Madridu, Koncertna dvorana u Šangaju, Theater an der Wien, te u Luxemburgškoj filharmoniji i Tokijskoj operi. Zahvaljujući svojoj temeljitoj naobrazbi, čembalist, orguljaš, pijanist, vokalist, skladatelj, ravnatelj zbora i orkestra, Hervé Niquet glazbi pristupa kao pravi istraživač, a jedan je od najgorljivijih promicatelja francuskog repertoara - od razdoblja baroka do početka 20. stoljeća.