English

SIMPOZIJ: Budućnost ambijentalne izvedbe

Datum objave: 25.06.2019.
  • Više
  • Izvedbe
  • Fotogalerije

SIMPOZIJ: Budućnost ambijentalne izvedbe

U sklopu projekta Future Epics, sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa

 

Simpozij Budućnost ambijentalne izvedbe projekt je koji Dubrovačke ljetne igre organiziraju povodom 70. godišnjice svog istraživanja ambijentalnosti i site-specific izvedbi unutar dvogodišnjeg projekta pod naslovom Future Epics koji će se baviti razvojem novih pristupa kulturnoj baštini, a podržan je od strane Europske komisije unutar programa Kreativna Europa – potprogram Kultura.

Simpozij će u 3 dana trajanja, od 18. do 20. srpnja, okupiti relevantne europske i domaće umjetnike, znanstvenike i stručnjake s područja suvremene site-specific izvedbe, a poseban će naglasak biti stavljen na povijest dubrovačke ambijentalnosti, izazove festivalizacije i festivala unutar kulturnih destinacija te nove ambijentalnosti. Simpozij će okupiti približno 15 znanstvenika, teoretičara, kulturnih antropologa, povjesničara umjetnosti i umjetnika te zainteresiranu javnost, a bit će koncipiran problematski i modularno, s kontekstualiziranjem umjetničke prakse iz povijesti Dubrovačkih ljetnih igara sa suvremenim europskim i domaćim iskustvima. Za trajanja simpozija, svake večeri bit će predstavljeni umjetnički projekti kreirani na poziv Igara.

Vodeći partner projekta Future Epics je Fondacija Heartefact iz Beograda, dok su uz Igre, kao prvog suorganizatora, ostali partneri: Centar za izvedbene umjetnosti Vitlycke (Tanumshede, Švedska) te organizacija civilnog društva Tasca (Barcelona, Španjolska). Koproducent programa umjetničkog popratnog programa simpozija je Art radionica Lazareti i njihov program Grad je mrtav. Živio Grad!

 

Simpozij: Budućnost ambijentalne izvedbe - PROGRAM

 

1. DAN

Palača u ulici Braće Andrijića

10:00

1. DIO

Uvodna riječ: DORA RUŽDJAK PODOLSKI, intendantica Festivala

Dora Ruždjak Podolski režirala je sedamdesetak kazališnih, glazbenih i opernih programa u Hrvatskoj i inozemstvu. Predaje glumu na Muzičkoj akademiji i Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.  Od 2009. do 2012. je bila ravnateljica kazališnog programa na Dubrovačkim ljetnim igrama. Na DLJI potpisuje nekoliko uspješnih ambijentalnih projekata. Ministrica kulture je 2017. Doru Ruždjak Podolski imenovala intendanticom Dubrovačkih  ljetnih igara.

 

10:30

2. DIO: Povijest ambijentalnog kazališta u Dubrovniku: kultura kao pokretač razvoja grada

Razgovor s Paolom Magellijem, Ivicom Kunčevićem i Ivicom Prlenderom uz video prezentaciju. Moderator: Saša Božić.

U razgovoru sa umjetnicima koji su obilježili Dubrovačke ljetne igre od 70-tih do danas, te dugogodišnjim voditeljima festivala otvorit ćemo pitanja o Dubrovniku kao idealnoj pozornici za scensko propitivanje klasika. Na koji je način sam festival obilježio suvremeni urbanitet Dubrovnika, može li se govoriti o ambijentalnosti nekad I danas I kakve slutnje o budućnosti festivala, grada, kulture grada nose ljudi koji su ostavili snažan pečat u kulturnoj politici Dubrovnika i Hrvatske.

Paolo Magelli rođen je u Pratu u samom srcu Toskane. Njegov umjetnički razvoj je u velikoj mjeri obilježio utjecaj njegovog mentora Giorgio Strehler komu je Magelli asistirao. Početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća je zajedno s Robertom Benignijem, Pamelom Viloresi i Marcellom Bratoli osnovao Teatro studio del Teatro Metastasio u kojem su se bavili proučavanjem publici slabije poznatih kultura. Magelli je režirao na skoro svim pozornicama bivše Jugoslavije, Njemačke, Švicarske, Belgije, Italije, Južne Amerike, Mađarske i Izraela. Dobitnik je brojnih međunarodnih kazališnih priznanja. Od 2010. je ravnatelj Teatra stabile della Toscana i asistent na Odsjeku za kazališnu režiju Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.                

Ivica Kunčević je kazališni redatelj koji je od 2002. do 2009. vodio kazališni program Dubrovačkih ljetnih igara. Od 2008. radi kao profesor na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Postavio je više od stotinu kazališnih predstava. Godine 2012. objavio je knjigu Ambijentalnost na dubrovačku.

Ivica Prlender je povjesničar, scenograf i professor na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Područje njegove uže specijalizacije je povijest Dubrovnika i povijest srednjeg vijeka u istočnoj Europi. Jednaest godina uzastopno je bio intendant i ravnatelj Dubrovačkih ljetnih igara.

Saša Božić je hrvatski kazališni redatelj i dramaturg na području europskog suvremenog plesa. Uglavnom se zanima za proširenje područja performativnih ujetnosti i radi na tankoj liniji između kazališta, plesa i performansa pri čemu istražuje propusnost njihovih okvira te položaj izviđača unutar raznih načina izvedbe. Njegovi radovi se obično ne uklapaju u stroge kategorije koreografije ili režije. Poseban način na koji kombinara pokret, vizualne sadržaje i tekst prati njegove višestruke multidisciplinarne uloge koreografa, redatelja i dramaturga. U listopadu 2017. imenovan je pomoćnikom za dramski program Dubrovačkih ljetnih igara.

 

Ljevaonica pod Minčetom 

20:00

Umjetnički program u suradnji s Art radionicom Lazareti 

BOJAN GAGIĆ: HAPPY PLACES/SRETNA MJESTA / Interaktivna zvučna instalacija 

 

2. DAN

Palača u ulici Braće Andrijića

10:00

1. DIO

Predavanje: Građani na pozornici i kazalište kod kuće: o gradu kao izvedbi i suizvođačkoj publici u novijim predstavama Rimini Protokolla

Predavač: Imanuel Schipper – dramaturg i stručnjak za izvedbene studije

Neka su statistička istraživanja utvrdila da se od vas kao predstavnika 1% stanovništva grada u kojem živite traži pozicioniranje na pozornici nacionalnog kazališta. U drugoj situaciji se od vas traži da dođete u nečiju dnevnu sobu u gradskoj četvrti u kojoj nikada niste bili i da tamo razgovarate s ljudima koje uopće ne poznajete o načinu na koji poimate Europu. Ponekad vas neobičnim putevima vašeg grada vodi umjetni glas ili neko usputno mjesto pretvarate u žarište izvedbe. Nikada ne možete znati što će se od vas zatražiti ako kupite kartu za predstavu Rimini Protokolla. Ovaj njemačko-švicarski kolektiv već dvadeset godina neprekidno pomiče granice onoga što bi kazalište moglo značiti i zajedno sa svojom publikom istražuje različite načine koproduciranja urbaniteta.

Imanuel Schipper je predavač i znanstvenik na raznim sveučilištima i umjetničkim akademijama u Njemačkoj i Švicarskoj. Radio je kao dramaturg za poznatu njemačku izvedbenu grupu Rimini Protokoll s kojom tijekom dvadeset godina razvija suvremeni način dokumentarističkog kazališta u formi intervencije i strateškog političkog promišljanja. Odnedavno je dramaturg na „ State 1-4“, tetralogiji  o fenomenima post demokracije.

 

12:00

2. DIO

Predavanje: Baština i pokret

Simon Pons Rotbardt, Voditelj programa u Centre des monuments nationaux

Baština se nerijetko povezuje s određenim stupnjem inercije, a ponekad i s krutim stereotipima. Centre des Monuments Nationaux je odlučio tu pretpostavku preispitati te je umjetnike koji se bave pokretom pozvao na promišljanje novih prostora diseminacije u sklopu projekta Spomenici u pokretu. Cirkuska umjetnost, često gurnuta na periferiju ili napuštene prostore, jedan od ključnih elemenata ovog projekta koji za cilj ima tim novim oblicima omogućiti bogate i elegantne prostore. Vrtoglave visine, vertikalnost, horizontalnost, nova percepcija prostora i bizarno otkriće spomenika dijaloge između cirkuskih umjetnika i baštine transformira jedinstvene i posebne trenutke koji osvajaju novu publiku.

Nakon studija geografije i kazališta u Parizu i Montrealu, Simon Pons-Rotbardt se počinje baviti režijom i promišljanjem novih oblika predstavljanja, posebice na javnim mjestima ili novim mjestima igre. Francuski Center des monuments nationaux od njega 2012. naručuje projekt koji će se baviti razvojem izvedbenih umjetnosti na mjestima baštine i na poticaj Philippea Bélavala kreira Spomenike u pokretu, tj. nacionalni program plesa i cirkusa koji ove godine slavi petu godinu. Centre des Monuments Nationaux poziva publiku da kroz Spomenike u pokretu otkriju francuske povijesne dragulje u izvedbama perspektivnih i uvaženih umjetnika iz svijeta plesa i cirkusa.

 

Atrij palače Sponza

21:30

Umjetnički program

U SPOMEN NA GEORGIJA PARA / Predstavljanje knjige Grad-pozornica Georgija Para (Urednik: Hrvoje Ivanković; izdavač: Disput, Zagreb) I premijerno prikazivanje filma Georgij Paro - Cleaning Up (scenarij: Lada Džidić Barić, režija: Siniša Bajt u produkciji HRT-a)

                                                                                                                                              

3. DAN

Palača u ulici Braće Andrijića

12.00

Dubrovnik’s Acoustics

Slijedeći razgovore, komentare i izvedbe iz arhiva Hrvatskog radija, razgovor moderira Iva Lovrec Štefanović                               

Tragovi vremena čvrsti su u prostorima koji (pre)ostaju iz prošlosti i pune se novim zvukovima. Tragovi koji (p)ostaju okvir za nove slike vremena i nove umjetničke doživljaje - jedna su od okosnica festivala koji se smjestio u okruženju drevnih zidina Dubrovnika. Tragovi koji upućuju na to kako se (jedan) festival s-našao u prostorima, u vremenima i upravo u dijalozima s tim tragovima vremena (onim preostalim ili onima koji su festivalskim događajem nastali), mogu se pročitati u zapisima svjedoka, ali i u zvučnim bilješkama radijskih programa različitih formata u arhivskome blagu HRT-a koje postaju polazište promišljanja i kontekstualiziranja repertoarnih i prostornih mijena u dosadašnjim ostvarenjima Dubrovačkih ljetnih igara. Zvuk koji osvaja prostor i prostor koji pokorava zvuk - tema koja se otvara u razgovoru sadašnjih sudionika glazbene scene, uz natuknice iz arhivirane prošlosti, te otvaranju perspektiva novih obzora mogućnosti umjetničkih ostvarenja, budućih prostora, publike i glazbene izvedbe.

Iva Lovrec Štefanović (1964.) diplomirala je muzikologiju i komparativnu književnost na Sveučilištu u Zagrebu. Od 1988. radi na Hrvatskom radiju kao novinarka, autorica, voditeljica i producentica raznih radio emisija i projekata. Osmislila je i pripremila više od 40 ciklusa emisija različitih formata i tema, od rane glazbe, glazbe za film i kazalište, specijaliziranih emisija o suvremenoj i elektroničkoj glazbi do glazbenih dokumentaraca.  Producirala je i vodila (ili komentirala) brojne prijenose koncerata uživo kao i neke posebne koncertne projekte u Studiju Bajsić. Njezin najvažniji projekt povezan je s hrvatskim glazbenim stvaralaštvom – Putovi hrvatske glazbe nagrađen od strane Hrvatskog društva skladatelja i HRT-a.  glazbene dokumentarce producira od 2006., a u 2012. Pokreće ciklus Oda-birano za adaptaciju odabranih međunarodnih programa i producira radijske emisije različitih formata kao autorica i/ili urednica, a neke od njih su nominirane i nagrađene na međunarodnim radijskim festivalima (New York Radio Festivals, Prix Europa, Prix Marulić.)

 

Tvrđava Bokar

20:00

Umjetnički program u suradnji s Art radionicom Lazareti 

Hrvoje Hiršl: Sferes (Euklidski prostor) / Zvučna instalacija

 

21:30

Umjetnički program

Grad govori Držića u Caffe baru Libertina

 

- - -