English

Vivaldi 4 godišnja doba za 3 klavira | Matija Dedić, Hakan Ali Toker, Matej Meštrović

Datum objave: 02.02.2016.
  • Više
  • Izvedbe
  • Fotogalerije
  • Umjetnici

Vivaldi 4 seasons for 3 pianos

Matej Meštrović , Matija Dedić & Hakan Ali Toker 

  

PROGRAM : 

J.S. Bach / Matija Dedić

Badinerie

 

J.S. Bach / Hakan Ali Toker

Toccata & Fugue in Blue

 

Antonio Vivaldi / Matej Meštrović 

Le quattro stagioni, op. 8, br. 1-4/ Op. 8, No. 1-4, koncerti za violinu, gudače i basso continuo

Proljeće RV 269, E-dur/ La Primavera RV 269, E major

Allegro

Lagro e pianissimo sempre

Allegro

Ljeto RV 315, g-mol/ L'Estate RV 315, G minor

Allegro non molto – Allegro

Adagio – Presto – Adagio

Presto

Jesen RV 293, F-dur/ L'Autunno RV 293, F major

Allegro – Allegro assai

Adagio molto

Allegro

Zima RV 297, f-mol/ L'Inverno RV 297, F minor

Allegro non molto

Largo

Allegro

 

Meštrovićeva ljevica i Vivaldijeva Godišnja doba

Matej Meštrović je neobična ptica na glazbenom nebu. Leti brzo i vješto. Čas se uspinje, čas ponire. Kako mijenja pravce, tako i mijenja i stilove leta, od mirnog lebdenja na snažnim strujama visoko iznad dolina i planina, do brišućeg leta među krošnjama i travkama. Pri tom, perje mu sjaji u stotinama boja, a nerijetko za sobom povuče i čitavo glazbeničko jato.

Baš poput ptičjeg srca, tako i ono glazbeničko Mateja Meštrovića kuca brzo, u rafalima osminki, u njegovoj lijevoj ruci. Matej Meštrović je ljevak i zato njegov pogled na klavijaturu i partituru uvijek kreće odozdo, od dionice basa. Kako u životu i svijetu koji su uredili dešnjaci, tako se i u glazbi dešava da lijeva ruka bude zapostavljena i podređena desnoj. Meštrovićeva ljevica oduvijek se protiv toga buni. Traži ravnopravnost, a često i preuzme kontrolu u svom ritmu. Ta Meštrovićeva lijeva ruka je darežljiva – rijetko uzima, a vrlo često dodaje. U klasične pravilne taktove voli umetnuti jednu osminku koja od ravnodušne simetrije stvara nemir, od parnih brojeva neparne, a od Beča Balkan.

Zna Matej Meštrović što je melodija. Zna njegova desnica kako se pjeva. Ali ritam, ritam! U njemu je život. U njegovoj najnovijoj avanturi pridružit će mu se vrhunski pijanisti : Matija Dedić i Hakan Ali Toker.

Barokna Venecija je mjesto i vrijeme ekstremnih uzbuđenja i hedonističkih uživanja. Rekli bismo danas, čisti adrenalin. Upravo je takva glazba Antonija Vivaldija, upravo su takva njegova Godišnja doba. Nije nužno poremetiti pravilne ritmove tih dvanaest virtuoznih stavaka da bi se otključala ta naturalistička glazbena izložba jarkih boja. Često je dovoljno i jedno majstorsko gudalo. Ali, kada lijeva ruka Mateja Meštrovića baci mrežu u ta jezerca, pokazat će se da tu ima mnogo toga što još nismo ni čuli, ni vidjeli. Vivaldijevoj glazbi ne smeta to miješanje i komešanje. Naprotiv. Ona poziva na igru i na improvizaciju. Kada jednom čujete prvi stavak Proljeća s promijenjenim ritmovima, postoji jedino opasnost da će vam nešto silno nedostajati u budućim "normalnim" izvedbama bez dodanih glazbala i nota. Meštrovićeva obrada Vivaldija je ritmička, ali i termička. U tom se loncu premještaju i harmonijske molekule stvarajući nove spojeve pa barokna adagia, kao u Ljetu, najednom postanu čisti jazz, prpošan valcer ili oboje istovremeno.

Vivaldijeva Godišnja doba sjajno odgovaraju temperamentu i mašti Mateja Meštrovića i njegovih glazbeničkih suradnika na ovom projektu. Pri tom, svi oni zadovoljavaju i onaj osnovni i glavni uvjet koji mora ispuniti svatko tko se na ovaj način usudi i odluči poigrati s Vivaldijevim notama: svi su pošteni majstori svog umjetničkog zanata, svi su virtuozi.

Branimir Pofuk

- - -

Sponzori: