English

Uspješno izvedena 143 programa na 29 lokacija

Datum objave: 27.08.2013.

Dubrovačke ljetne igre i ove su godine okupile gotovo 2000 umjetnika iz cijelog svijeta koji su u 47 dana od 10. srpnja do 25. kolovoza na 29 scenskih i ambijentalnih lokacija renesansnog grada Dubrovnika izveli 143 dramska, glazbena, operna, baletna, folklorna, filmska i likovna programa. Tim je povodom na zadnji dan ovogodišnjih Igara održana konferencija za medije u Festivalskoj palači na kojoj su govorili dogradonačelnik Grada Dubrovnika Željko Raguž, pročelnica za obrazovanje, kulturu i sport Dubrovačko-neretvanske županije Marijeta Hladilo, ravnateljica Igara Ivana Medo Bogdanović, intendant Krešimir Dolenčić i direktor glazbenog programa Mladen Tarbuk.
Dramski program bio je raznovrstan i bogat. Ponosan sam na 13 različitih dramskih naslova, nova redateljska imena i dugoiščekivani programski iskorak - osvrnuo se Krešimir Dolenčić na svoju prvu sezonu na mjestu intendanta Igara.
Festivalska publika oduševljeno je prihvatila autorski rad Boba Jelčića i Nataše Rajković „Allons enfants“ koji je otvorio premijerni dramski program 64. Igara. Projekt koji su autori smjestili u samu Gradsku vijećnicu te u drugom dijelu ispred Gradske vijećnice, se kroz sjednice vijeća bavio osvještavanjem sadašnjeg, aktualnog trenutka grada, a činile su ga sitne ljudske priče i priče koje se tiču visoke politike. Boris Bakal autor je i redatelj interdisciplinarnog projekta „Otac Hrabrost“ koji se izvodio simultano na pet mjesta po gradu režući Stradun više puta procesijama od lokacije do lokacije, pokušavajući tim simboličkim putem opet spojiti Grad. Premijerni dramski program je s filozofskom predstavom „Obrana Sokratova“ zatvorio jedan od najuglednijih redatelja u regiji Tomi Janežič koji je, vodeći se Platonovim izvornikom i Sokratovom metodologijom propitkivanja, pokušao postaviti neka od ključnih pitanja o životu, smrti, smrtnoj kazni, demokraciji, autoritetu, individualizmu i borbi protiv komformizma. Želeći etiku staviti ispred estetike, Janežič je na Lovrjencu radikalno ukinuo pozornicu pokušavajući preispitati ulogu kazališta i onoga čime se ono danas bavi, a tu njegovu nekonvencionalnu postavku nisu zaobišle kontroverze.
Obnova legendarnog Vojnovićeva i Juvančićeva „Ekvinocija“ na Lokrumu izazvala je golem interes publike, a uz veliki interes su reprizno izvedene i dramske uspješnice – Euripidova „Medeja" na Lovrjencu u režiji velikog slovenskog i europskog redatelja Tomaža Pandura s maestralnom Almom Pricom u ulozi Medeje te „Kate Kapuralica", baštinski tekst Vlaha Stullija, koji je u režiji Darija Harjačeka i s Jelenom Miholjević u ulozi Kate zaživio na suvremeni i svjež način i za čiju se izvedbu i ove, treće po redu godine izvođenja tražila karta više.
Brojna gostovanja dodatno su obogatila dramski program – Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku po prvi puta je sudjelovalo na Igrama s ambijentalnom adaptacijom nagrađivanog „Unterstadta “ I. Šojat – Kuči u režiji Zlatka Svibena, a dvije rasprodane izvedbe u parku Umjetničke škole publiku su oduševile. Rasprodana je bila i adaptirana Molièrova „Škrtičina“ u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Šibeniku i režiji Zorana Mužića s Joškom Ševom u glavnoj ulozi. Gotovanje Histriona s monodramom „Moj slučaj“ nastalom po zapisima Vlada Gotovca u režiji i izvedbi Borisa Svrtana u intimnoj atmosferi atrija Poslijediplomskog središta je dobilo brojne pohvale publike. Gostovali su i Kazalište Marina Držića s najuspješnijom predstavom sezone „Braća Karamazovi“ u režiji Dejana Projkovskog, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu s „Pričaj mi o Gorkome“, „Slavuj“ redateljice Lee Delong u izvedbi Triko cirkus teatra i glumačka družina Kolarin s „Ribarskim svađama“.
U sklopu glazbenog programa održano je 19 raznolikih koncerata koji su ponudili zanimljive kreacije, ne samo na području klasične glazbe već i jazza i popa. Dvjestota obljetnica rođenja Verdija i Wagnera obilježena je opernim gala programom „1813. – Verdi vs. Wagner“ u izvedbi Simfonijskog orkestra Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i brojnih solista pod ravnanjem Ire Levina i u režiji Giancarla del Monaca ispred crkve sv. Vlaha, a stota obljetnica praizvedbe „Posvećenja proljeća“ Igora Stravinskog programom „1913. – Stravinski vs Ravel“ u izvedbi Simfonijskog orkestra i zbora Mađarskog radija pod ravnanjem Mladena Tarbuka ispred Katedrale. U atriju Kneževa dvora recitale su izveli vrhunski domaći i inozemni glazbenici - mađarski pijanist Gergely Bogányi, glasovita pijanistica Elena Bashkirova, mezzosopranistica Dubravka Mušović Šeparović u pratnji Đorđa Stanettija na glasoviru obilježivši 150. obljetnicu rođenja hrvatske operne dive Milke Trnine, mlada violinistica Lana Trotovšek u pratnji Simona Lanea, talijanski violončelist Enrico Dindo uz pijanisticu Monicu Cattarossi, a bas-bariton Krešimir Stražanac s recitatoricom Uršom Raukar u pratnji Mihályja Zekea. Dubrovački simfonijski orkestar nastupio je s dva je različita koncerta – u Dvoru s ruskom pijanisticom Natalijom Trull na koncertu kojim je obilježena stota obljetnica rođenja velikog zaljubljenika u Dubrovnik Benjamina Brittena te ispred Katedrale na autorskom koncertu maestra Đela Jusića „Ulicama moga Grada“ sa solistima Dubravkom Šeparović Mušović i Marojem Brčićem na gitari. Pored Rufusa Wainwrighta, jednog od najvećih kantautorskih imena mlađe generacije i dobitnika brojnih nagrada sjajnu jazz večer publici su priredili Robert Glasper Experiment kao i Matija Dedić s kontrabasistom Scottom Colleyem i Antoniom Sanchezom na bubnjevima, ali i Mozes Rosenberg, Mate Matišić i Jurica Štelma s programom Gypsy Swing na taraci tvrđave Revelin.
Glazbeni program zaključit će koncert pod nazivom „Vivaldi vs. Piazzolla – godišnja doba nekad i sad“ u izvođenju Ivane Bilić na marimbi, Đane Kahriman na violini, Zagrebačkog kvarteta saksofona i Komornog gudačkog orkestra Hrvatske glazbene mladeži pod ravnanjem Pavla Zajceva i pod pokroviteljstvom tvrtke Dekod, večeras, 25. kolovoza u 22:00 sata ispred Kneževa dvora. Nakon toga uslijedit će dodjela Nagrade Orlando za najuspješnija ostvarenja u dramskom i glazbenom dijelu festivalskog programa, zatim i sama ceremonija zatvaranja 64. Igara na istoj lokaciji, a građanima i svim posjetiteljima Igre poklanjaju koncert Ibrice Jusića u ponoć ispred crkve sv. Vlaha.
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju, Dubrovačke ljetne igre zajedno s fondacijom Music Without Frontiers iz Londona i Agavent agencijom iz Dubrovnika proslavile su Mozartovom operom „Così fan tutte“ u parku Umjetničke škole, u režiji Sally Burgess i izvedbi Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod dirigentskom palicom Olivera Gilmoura kojom je ujedno otvoren program 64. Igara. Još jedan od nastupa za pamćenje, po mišljenju publike i kritike, svakako je bilo i gostovanje Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora s Prokofjevovim baletom „Romeo i Julija“ u koreografiji Valentine Turcu. Tradicionalno je nastupao i Folklorni ansambl Linđo iz Dubrovnika, koji je u sedam večeri na taraci Revelina domaćoj i inozemnoj publici predstavio svu raskoš narodnih pjesama i plesova iz cijele Hrvatske. Među brojnim i raznovrsnim popratnim programima Igara ističu se izložbe „Dva pogleda unatrag“ slikara Duška Šibla u palači Sponza i „Carta canta 2“ Jagode Buić na dvije lokacije – u Sponzi i Galeriji Dulčić Masle Pulitika te dvadeset nastupa Triko cirkus teatra na više gradskih lokacija. Predstavljene su i knjige „Ambijentalnost na dubrovačku“ Ivice Kunčevića te „Država i njezino kazalište“ Snježane Banović, a Hrvatsko društvo pisaca, Ljetne igre i Mani Gotovac kao autorica projekta predstavile su program „I da te ljubim, a da te čuvam“ kao petodnevni ciklus performansa o ljubavi u palači Sponza s uglednim hrvatskim piscima Zoranom Ferićem, Tomicom Bajsićem, Irenom Matijašević, Nikolom Petkovićem, Mani Gotovac i Lukom Paljetkom.
Dubrovačke ljetne igre realizirale su bogat program čiju je vrsnoću i kulturološki značaj i ove godine podržali Ministarstvo kulture, Grad Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija – izjavila je ravnateljica Ivana Medo Bogdanović.
Generalni sponzor Dubrovačkih ljetnih igara Vipnet i ovog je puta posjetiteljima omogućio besplatne informacije o programu i zanimljivostima s Igara putem SMS poruka. Također, i ove je godine održan poseban Vip program koji se sastojao od sedam atraktivnih glazbenih događanja, a u „Medeji“ i „Ekvinociju“ su mogli uživati i strani posjetitelji jer je praćenje predstave bilo omogućeno preko titlova na engleskom jeziku na vlastitim ili unajmljenim mobilnim uređajima, tabletima i pametnim telefonima, uz pomoć Vip script aplikacije.
Igre su zabilježile porast prodaje ulaznica putem interneta za 10,4 % u odnosu na prošlu godinu. Od 1. srpnja do 24. kolovoza po priznatoj metodologiji „Google Analytics“ zabilježeno je čak 31.000 jedinstvenih posjetitelja iz 128 zemalja. Veliki interes domaćih i stranih medija rezultirao je s više od 2000 medijskih objava, dok se u press uredu akreditiralo 168 predstavnika domaćih i stranih medija.
Ravnateljica Ivana Medo Bogdanović na kraju se zahvalila generalnom sponzoru Vipnetu te brojnim drugim sponzorima i donatorima poput Siemensa, Peugeota, Croatia osiguranja, Gulliver Travela, Croatia Airlinesa, Dekoda, Viva vode, HEP-a, OTP banke, Zračne luke Dubrovnik, Atlantske plovidbe, ALH, Dubrovačkim muzejima, Državnom arhivu, Kinematografima, Društvu prijatelja dubrovačke starine i drugim partnerima, svim predstavnicima medija, umjetnicima i svim građanima grada Dubrovnika na potpori i izvrsnoj suradnji.