{OH!} ORKESTAR (Martyna Pastuszka, umjetnička voditeljica):
Martyna Pastuszka, prva violina
Marzena Biwo, druga violina
Dymitr Olszewski, viola
Krzysztof Firlus, viola da gamba
Vladimir Waltham, violončelo
Anna Firlus, čembalo
Erazem Izidor Grafenauer Grof, lutnja
Jarosław Kopeć, udaraljke
Henry Purcell:
Suita iz scenske glazbe za djelo Obeščašćena, ili Perzijska princeza
Ouverture - Air - Slow Air-Air – Hornpipe – Rondeau – Air – Minuet
François Couperin:
Sonata Sultanija
Michel Corrette:
Koncert Feniks, za četiri bas-viole, violončela, ili fagota
Allegro – Adagio - Allegro
Andreas Anton Schmelzer:
Sonata Osmanska opsada Beča 1683.
Michel Corrette/Jean-Philippe Rameau:
Koncert „Comique“ br. 25 Les Sauvages et la Furstemberg
Les Sauvages – Andante – La Furstemberg
Poljska violinistica Martyna Pastuszka tijekom godina etablirala se kao jedna od najzanimljivijih glazbenica svoje generacije nastupajući diljem Europe kao solistica, koncertna majstorica, komorna glazbenica i voditeljica {oh!} orkestra. Godine 2012. osnovala je {oh!} Orkestar, ansambl specijaliziran za povijesno informiranu izvedbu s kojom se redovito pojavljuje na renomiranim festivalima i koncertnim dvoranama.
--
Program čine djela pisana pod utjecajem različitih kultura, uz divljenje njihovim osobitostima, tradiciji i mitologiji. Teško je ovdje pronaći zvuke Orijenta, kao da skladatelji nisu tražili način kako ih zrcaliti, već su težili privući pozornost slušatelja na priče koje dolazile iz dotad nepoznatog svijeta – na bajkovitu osebujnost Istoka. Koncert Feniks Michela Correttea (1707. – 1795.), Sonata Sultanija Françoisa Couperina (1668. – 1733.) i 25. koncert Correttea i Rameaua (1683. – 1764.) pripadaju ovoj kategoriji „zabave“.
(Koncerti „Comique“ naziv su dobili jer su pisani za izvedbu u stankama u pariškoj opernoj kući Opèra-comique, a ovaj Koncert „parodira“ „Air de sauvages“ iz Rameauove Galantne Indije, kao i poznatu temu „La Furstemberg“ koja je pripisivana Purcellu, J.-F. Benautu i drugim skladateljima – op. ur.)
Suita Henryja Purcella (1659. – 1695.) i Sonata A. A. Schmelzera (1653. – 1701.) koriste priče i druge kulture u političke svrhe. Tragedija Obeščašćena, ili Perzijska princeza Elkane Settlea, koja tematizira nasilje nad ženom kao sredstvo degradacije položaja njezinog muža, uklapa se u standardne teme razdoblja Restauracije u Engleskoj i nastoji rasvijetliti taj problem prisutan diljem Europe. Smještajući radnju tisućama kilometara dalje, Settle i Purcell taj odraz čine manje intruzivnim a samim time i mogućim. Schmelzerova sonata potiče na borbu za očuvanje europskog identiteta prizivajući u sjećanje pobjedu nad Turcima kod Beča 1683. godine. {oh!}
--
Fotografija (c) Magdalena Hałas