English

Intervju | Sponzorima su, kod Dubrovačkih ljetnih igara, najprivlačniji: visoka kvaliteta, tradicija i ekskluzivnost

Datum objave: 23.04.2016.

 

Izvor: Art & Business - magazin o sponzorstvu u kulturi i umjetnosti 

Razgovarao: Ekrem Dupanović

Dubrovačke ljetne igre, kulturni događaj s dugom tradicijom i prestižnim statusom u Adriatic regiji, ove je godine ostao bez svog glavnog sponzora. VIPnet, koji je godinama ponosno držao taj status, ove je godine zbog reorganizacije kompanije i racionalizacije troškova odustao od ugovora.

O sponzorstvu Dubrovačkih ljetnih igara, njegovom značaju za finansiranje programa, strategiji sponzorstva i vrijednostima koje Festival pruža svojim partnerima, razgovarali smo sa Karlom Labaš, voditeljicom marketinga Igara.

Art&Business: Dubrovačke ljetne igre su jedan od najvećih kulturnih događaja u Adriatic regiji. Koje biste vrijednosti Igara posebno istakli?

Karla Labaš: Visoka umjetnička i organizacijska kvaliteta događanja, suodnos tradicije i modernosti, jaki lokalni, nacionalni, ali i međunarodni identitet, dugotrajnost i veličina branda, lokacijska ekskluzivnost.

Art&Business: A koje su to vrijednosti koje bi mogle zanimati sponzore?

Karla Labaš: Kako iskustvo pokazuje, sponzori kod nas najviše cijene ili su im najprivlačniji: visoka kvaliteta, tradicija i ekskluzivnost.

Art&Business: Koliko sponzorstvo učestvuje u ukupnom budžetu Igara?

Karla Labaš: Udio sponzorstava je nažalost, od financijske i ekonomske krize 2008. i 2009. u padu, a zadnjih godina uspijevamo taj udio održati na razini od 16 do 20 % , dok je ukupni vlastiti prihod još uvijek veći od 35%.

Art&Business: Sa kojom kompanijom imate najdugoročniju sponzorsku suradnju?

Karla Labaš: Većina naših sponzora je s nama dugo i uglavnom se radi o dugogodišnjim partnerskim odnosima koji traju preko pet godina, a često i više od desetljeća. Treba istaknuti Croatia Airlines, HEP, Atlantsku plovidbu, OTP banku, Croatia osiguranje te Siemens kao vjerne i dugogodišnje podupiratelje naših umjetničkih nastojanja.

Art&Business: Možete li nam predstaviti vašu strategiju sponzorstva, šta je to što čini okosnicu vašeg partnerstva sa sponzorima?

Karla Labaš: Osim uobičajenih ili standardiziranih obaveza koje preuzimamo, a koje uključuju: vidljivost promidžbenih obilježja sponzora, on-line i medijske zastupljenosti, sponzori mogu računati da će njihov menadžment i njihovi gosti imati pristup eksluzivnim događanjima i visoki tretman. Sponzor može računati da će suradnja s Dubrovačkim ljetnim igrama jačati njegov pozitivan imidž i reputaciju, a uz to ga dijelom povezati s jakim brendom kakav je Dubrovnik danas. Dakle, publicitet nije jedina korist koju Dubrovačke ljetne igre mogu priskrbiti svom sponzoru, dapače Igre mogu pomoći sponzoru u ostvarenju njegovih drugih, strateških ciljeva. Cilj nam je da naši postojeći, ali i potencijalni sponzori prepoznaju da uz velike promotivne aktivnosti, suradnja s Dubrovačkim ljetnim igrama za njih nudi veće potencijale.

Art&Business: Da li biste mogli izdvojiti jedan primjer dobre prakse sponzorstva Dubrovačkih ljetnih igara?

Karla Labaš: Svakako bi se moglo izdvojiti više primjera dobra prakse, a tome su dokaz brojne višegodišnje suradnje, no odnos s našim dugogodišnjim generalnim sponzorom Vipnetom vrijedi istaknuti jer je dugo vrijeme taj sponzorski odnos bio istinski partnerski i slobodno mogu reći da su se ta dva branda zajedno razvijala i nadopunjavala. Zajednički smo stvarali nove proizvode koje su doprinosile ugledu i razvoju obje strane, poput mobilne aplikacije za prikazive titlova u stvarnom vremenu Vip script. Moram istaknuti da svakog sponzora doživljavamo kao partnera i stoga smatramo da naša suradnja mora biti uzajamna, na korist obje strane, uključujući međusobno sudjelovanje i razmjenu u svim fazama.

Art&Business: Koga biste posebno željeli imati među sponzorima, kompanija koju biste rado vidjeli u krugu sponzora Igara?

Karla Labaš: Ovom prilikom ne bih poimenice izdvajala nikoga, ali ću kazati kakve vrijednosti bismo voljeli da naši partneri imaju. To su kompanije koje koncept i prakse društveno odgovornog poslovanja imaju uistinu integrirano u svoju poslovnu strategiju pa im je stoga i ostvarivanje pozitivnog utjecaja na svoje radno, društveno i prirodno okruženje u kojem djeluju, sastavni dio i vrijednosti koje njeguju i aktivnosti koje provode. To su kompanije koje razumiju koliku i kakvu značajnu ulogu kultura i umjetnost imaju na razvoj društva i kvalitetu življenja, koliko bitno pridonose i ekonomskom razvoju i prosperitetu društva, i žele biti dio toga.

 

Cijeli intervju pročitajte na stranicama Art&Business magazina