English

G. F. Händel: ORLANDO

Datum objave: 10.03.2017.
  • Više
  • Izvedbe
  • Fotogalerije
  • Video
  • Umjetnici

PREMIJERA 

Georg Friedrich Händel: ORLANDO

Metamorfoze  

Prijevoz brodom na otok Lokrum uključen u cijenu ulaznice. Polasci brodova iz stare gradske luke u 20:30 i 20:45 sati.

 

Trajanje: 2 puta po 45 minuta, pauza 20 minuta 

 

Glazbeni voditelj i dirigent: David Bates

Režija, dizajn svjetla i scenografija: János Szikora

Kostimografkinja: Marita Ćopo

Inspicijentica i asistentica redatelja: Zrinka Petrušanec

Koreografkinja: Zrinka Japunčić

Plesači Plesnog studija Lazareti: Mirta Benković, Mihaela Domaćin, Petra Japunčić, Miriam Šoletić

 

Orlando: Owen Willetts

Angelica: Ivana Lazar

Medoro: Renata Pokupić

Dorinda: Marija Kuhar Šoša

Zoroastro: David Oštrek

 

HRVATSKI BAROKNI ANSAMBL

Violine: Laura Vadjon - koncertni majstor,

Mimi Mitchell, Dunja Bontek, Karoline Steidl, Helga Korbar, Đana Kahriman, Tanja Tortić,

Saša Reba, Ivana Žvan, Vinka Fabris, Iva Vukić

Viole: Ivan Jakšeković, Asja Frank, Dagmar Korbar

Violončela Cellos: Lea Sušanj Lujo, Dora Kuzmin Maković

Kontrabas: Fran Petrač

Oboe i blok flaute: Georg Fritz, Jelena Ilčić

Fagot: Matko Smolčić

Čembalo: Krešimir Has

Teorba: Izidor Erazem Grafenauer

 

Predložak prema kojemu se libreto Orlanda razvio bio je tekst Carla Capecija za (izgubljenu) operu Domenica Scarlattija sličnog naziva (L'Orlando, overo La gelosa pazzia), koji se temeljio na epskoj poemi iz 16. stoljeća Orlando furioso, o borbi kršćana i Saracena. U središtu obiju opera ista je priča o nepobjedivom vitezu Orlandu koji je razdvojen između svoje ljubavi prema princezi Angeliki i vojničke dužnosti. Händlova verzija u mnogočemu je izmijenila Capecijev original, a jedna od najočitijih uvođenje je novog lika, čarobnjaka Zoroastra. Iako se opera originalno prikazala tek deset puta, te je bila prepoznata kao izvanredna više kod kritike nego kod publike, danas se smatra remek djelom. 

O vlastitom čitanju i reinterpretaciji Händelovog djela, kako i daje naslutiti podnaslov Metamorfoze, redatelj János Szikora rekao je sljedeće: “Ako želite razumjeti neku operu, kažu da se trebate izravno okrenuti glazbi. Kada sam prvi put čuo ovu operu, bilo mi je jako čudno što su njezini glavni likovi dva muškarca i dvije žene, a u partituri nema muških glasova! Ni tenora, ni baritona, ni basa. U čemu je tajna te opere? Shvatio sam da je tajna u preobrazbi. Ljudska bića uvijek žele promijeniti svoj izgled i igrati se s njim. Ovu operu vidim kao priču u kojoj se protagonisti poigravaju s vlastitim spolovima. Naša inačica opere u cijelosti se odmiče od njezina originalnog mitološkog zapleta i fokusira isključivo na odnos između muškarca i žene. Za nas je Orlando samo ime. Ne znamo sve njegove mitološke relacije, ali jako dobro znamo da je život – kao i u našoj inscenaciji – labirint koji ne daje izravne smjernice i često zbunjuje one koji žele pronaći svoj put.”

Dubrovačke ljetne igre zahvaljuju JU Rezervat Lokrum na podršci u realizaciji ovog programa.