76
Dubrovačke ljetne igre
Dubrovnik Summer Festival
10/7 - 25/8 2025
Menu

Balet HNK u Zagrebu | Adolphe Adam i José Carlos Martínez | Giselle

Izvedbe
20. srpnja / nedjelja / 21:30h
Taraca tvrđave Revelin
21. srpnja / ponedjeljak / 21:30h
Taraca tvrđave Revelin
Balet HNK u Zagrebu | Adolphe Adam i José Carlos Martínez | Giselle

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu

Adolphe Adam i José Carlos Martínez: Giselle

Libreto Théophile Gautier, Vernoy de Saint-Georges prema Heinrichu Heineu

--

Koreograf i redatelj: José Carlos Martínez prema Jeanu Coralliju i Julesu Perrotu

Kostimograf i scenograf: Iñaki Cobos Guerrero

Oblikovatelj svjetla: Deni Šesnić

Asistentica koreografa i redatelja: Ana Elena Martin

Asistentica kostimografa: Mia Rejc Prajninger

Asistent scenografa: Benjamin Amado Miranda

Baletni majstori: Mihaela Devald Roksandić, Pavla Pećušak, Andrej Barbanov, Tomislav Petranović, George Stanciu

Izrada oglavlja i ukrasa: Ana Trišler

Izrada oglavlja dvorjana: Tihana Cizelj

--

Giselle, seoska djevojka: Iva Vitić Gameiro 20.7. / Natalia Kosovac 21.7.

Grof Albrecht: Guilherme Gameiro Alves 20.7. / Pavel Savin 21.7.

Wilfried, Albrechtov prijatelj: Ovidiu Muscalu

Hilarion, šumar: Simon Yoshida 

Vojvoda od Kurlanda: Samuele Berbenni

Bathilda, kći vojvode: Atina Tanović

Bertha, Gisellina majka: Petra Vargović Stanciu 

Pas de deux seljana: Anamarija Marković i Mario Diligente 20.7. / Rizumu Tanaka i Yuho Yoshioka 21.7.

Giselline prijateljice: Helena Troha, Dora Blaić, Saya Ikegami, Diana Montes Mota, Dora Kovač, Hinako Shinzaki

Seljani: Ozana Mirković Blokar, Leda Šeparović, Lada Rora, Makeely Georgia Foster, Agnese Stancanelli, Anna Letizia Joly, Candela Nieto Cortes, Marta Sironić Taiguara Goulart, Arnau Velazquez Rodriguez, Justin Popa, Seth Bromley Clark, Mattia Baccon, Giovanni Messeri, Thomas Boddington, Andrea Podda

Dvorske dame: Elizabeth Anderson, Vera Kreitmeyer, Paulina Žanetić, Estrella Cebrino Torres

Gospoda: Adam Harris, Mario Charlo Sobrino, Vid Vugrinec, Pierre Gaston

Myrtha, kraljica vila: Mutsumi Matsuhisa

Vila Moyna: Hinako Shinzaki

Vila Zulma: Saya Ikegami

Vile: Elizabeth Anderson, Dora Blaić, Estrella Cebrino Torres, Makeely Georgia Foster, Anna Letizia Joly, Dora Kovač, Ozana Mirković Blokar, Candela Nieto Cortes, Lada Rora, Marta Sironić, Agnese Stancanelli, Leda Šeparović, Rizumu Tanaka, Atina Tanović, Helena Troha, Paulina Žanetić, Diana Montes Mota, Vera Kreitmeyer

--

Snimka Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, dirigent Dian Tchobanov

Glazbena voditeljica – Ljudmila Šumarova
Glazbeni korepetitor – Teo Visintin
Inspicijentica – Ana Vnučec

--

Giselle mnogi smatraju kraljicom romantičnoga baleta; ona je doista posve neobična pojava unutar fenomena klasičnoga baleta. Takvu atribuciju zavrjeđuje po mnogim aspektima svoje višestruko kompleksne strukture, od ideje njezinih karizmatičnih autora do dramaturgije dvaju posve različitih činova i glazbe Adolphea Adama.

Praizvedena ubrzo poslije Silfide, označila je početak novoga puta u razvoju klasičnog baleta. Suprotstavljajući realizam jedne životne priče u prvome činu fantastičnome sadržaju drugoga bijelog čina, poslužila je kao model za sva kasnija velika baletna djela. Priča je to o nesretno zaljubljenoj i prevarenoj mladoj seljančici kojoj srce prepukne od ljubavi. Ona se zatim pridruži vilinskome svijetu u kojemu obitavaju bivše zaručnice umrle prije vjenčanja i prije negoli su zadovoljile svoju strast za plesanjem.

Pronašavši nadahnuće u onodobnoj baletnoj zvijezdi Carlotti Grisi, autori su stvorili baletno djelo koje je pokazalo mnoge karakteristike tada prevladavajućega umjetničkog pravca, romantizma. Slaveći ples, djelo je sadržavalo sve elemente od kojih se sastoji složeno umjetničko djelo – glazbu, pokret, glumu, slikarstvo, a prije svega svakako ples – sve izraženo u savršenu skladu s dominirajućim umjetničkim smjerom epohe.

Balet je praizveden 1841. u Parizu u koreografiji Julesa Perrota i Jeana Corallija prema libretu koji su napisali Théophile Gautier, teoretičar romantizma, Jules-Henry Vernoy de Saint-Georges i Jean Coralli, posluživši se pričom iz knjige o vilama i duhovima velikoga njemačkog romantičarskog pisca Heinricha Heinea. Oduševivši sve na praizvedbi, Giselle je ubrzo postala kultnim djelom plesne scene, ostajući takvim sve do naših dana, sto osamdeset godina poslije.

José Carlos Martínez rodio se u Cartageni (Španjolska), a školovao se u Cannesu u baletnoj školi Roselle Hightower i u Parizu u baletnoj školi pariškoga Baleta kojemu se odmah i pridružio. Od 1988. bio je prvak Baleta pariške Opere, u kojemu je ostvario sve velike uloge baletnog repertoara. Dobitnik je mnogih značajnih baletnih nagrada, primjerice Prix Benois de la Danse, Prix de Lausanne, Premio Nacional de Danza, a japanski plesni časopis Shinshokan proglasio ga je jednim od najboljih plesača današnjice. Već deset godina umjetnički je ravnatelj španjolske Compañía Nacional de Danza.

Foto (c) Ines Novković

--

Multimedija

Sponzori | Donatori | Pokrovitelji | Medijski pokrovitelji

Instalacija

Da bi ste instalirali ovu aplikaciju, dodirnite gumb Dijeli , a zatim Dodaj na početni zaslon.