76
Dubrovačke ljetne igre
Dubrovnik Summer Festival
10/7 - 25/8 2025
Menu

Dina e Mel | Bërbili (Slavuj): Zaboravljene pjesme zadarskih Arbanasa

Izvedbe
15. kolovoza / četvrtak / 21:30h
Taraca tvrđave Revelin
Dina e Mel | Bërbili (Slavuj): Zaboravljene pjesme zadarskih Arbanasa

Dina e Mel feat. Miroslav Tadić & Yvette Holzwarth, Edin Karamazov

Bërbili (Slavuj): Zaboravljene pjesme zadarskih Arbanasa

                                                                                   

Dina Bušić glas
Melita Ivković gitara
Miroslav Tadić gitara
Edin Karamazov gitara, saz
Yvette Holzwarth violina

                                                                                      

Autorski etnomuzikološki projekt Dine Bušić i Melite Ivković naziva Bërbili (Slavuj) od zaborava stremi očuvati pjesme zadarskih Arbanasa. Dina e Mel u suradnji s iskusnim glazbenim istomišljenicima - Edinom Karamazovom, Yvette Holzwarth i Miroslavom Tadićem, izvode pjesme na arbanaškom govoru (albanski s elementima talijanskog i hrvatskog), koji se danas smatra jednim od najugroženijih u Europi. Istodobno sačuvavši staro i stvarajući novo, u njihovim aranžmanima arhaične skladbe bivaju obojane različitim utjecajima koje svojom sudbinom, životnim iskustvom i glazbenim ethosom u njih ugrađuju same glazbenice i glazbenici.

--

PROGRAM:

   

Arbëneši vendi tem (Arbanasi, mjesto moje)

tekst: Bruno Morović Grišpa

glazba: prema Ernestu de Curtisu
aranžman: Melita Ivković

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

 

Me ofičala / Jam Arbëneš (Časnici / Ja sam Arbanas)
aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskim napjevima

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

More vajzo (Hej, djevojko)

aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskom napjevu

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

  

Kanga e Gjyles (Đulina pjesma)

skladala: Melita Ivković, prema tradicijskoj melodiji

izvodi: Melita Ivković

   

Ishjë një ditë të mojit majit (Jednoga dana u svibnju)
aranžman: Melita Ivković, Edin Karamazov, prema anonimnom autoru

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

  

Katibim

aranžman: Edin Karmazov, prema tradicijskom napjevu

izvode: Edin Karamazov i Melita Ivković

  

So edua nanen (Volim svoju majku)
aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskom napjevu

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

   

Netët (Noći)
glazba: Daro Kalmeta

tekst: Josip Vladović Relja
aranžman: Melita Ivković i Miroslav Tadić

izvode: Dina Bušić, Melita Ivković, Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth

  

Wayfaring Stranger (Putujući stranac)

aranžman: Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth, prema tradicijskom napjevu

   

Pajduška

aranžman: Miroslav Tadić prema tradicijskoj glazbi

izvode: Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth

  

Ni merje (Nespokoj)
aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskom napjevu

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

   

Kanga e lüftes (Ratna pjesma)

aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskom napjevu

izvode: Dina Bušić i Melita Ivković

   

Jano mori

aranžman: Edin Karamazov, prema tradicijskom napjevu

izvodi: Edin Karamazov

   

Moj e bukura More (Moja prelijepa Morejo)
aranžman: Melita Ivković, Edin Karamazov, prema anonimnom autoru

izvode: Dina Bušić, Melita Ivković i Edin Karamazov

   

Bërbili (Slavuj)
aranžman: Melita Ivković, prema tradicijskim napjevima

izvode: Dina Bušić, Melita Ivković, Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth

  

Zogu i verës (Proljetna ptica)
aranžman: Melita Ivković i Miroslav Tadić, prema tradicijskom napjevu

izvode: Dina Bušić, Melita Ivković, Miroslav Tadić, Edin Karamazov i Yvette Holzwarth

                   

Bërbili (Slavuj), etnomuzikološki i glazbeni autorski projekt dua Dina e Mel – pjevačice i muzikologinje Dine Bušić te gitaristice Melite Ivković – temelji se na zaboravljenim pjesmama zadarskih Arbanasa koji su u 18. stoljeću došli u Zadar s područja Skadarskog jezera. Glazbenu baštinu izvorno zabilježenu kroz etnomuzikološki rad Dine Bušić, Dina e Mel oživljavaju na albumu objavljenom 2020. godine za zagrebačku izdavačku kuću Nota Bene Records, uz gostujuće glazbenike: Miroslava Tadića (gitara), Yvette Holzwarth (violina) i Edina Karamazova (gitara i saz). Izdanje je dobilo više stručnih kritika koje ga ocjenjuju kao autentičnu i originalnu mediteransko-orijentalnu glazbenu priču izraslu iz arheologije, to jest etnomuzikološkog istraživanja građe koja je potom nadograđena novim, izuzetno snažno profiliranim obradama glazbenika koji su se na njemu okupili.

Kapitalno glazbeno djelo s ultimativnom preporukom za svaki world music festival. (…) Ovaj dugo i pomno pripreman album zaokružen je potpuno izvan standarda hrvatske diskografije. Ilko Čulić

Ovo je glazba živoga iskustva, a ne nejasne ili pretpostavljene glazbene prošlosti. (…) Riječ je o dobrim pjesama, o glazbi živoga svijeta, o snažnoj i istinitoj interpretaciji koja prekoračuje stoljeća, i pritom ostaje krajnje intimna. Miljenko Jergović

Melodije iz arbanaških kuhinja i dvora pretočile su u glazbu za koncertne dvorane. Emily Gray

                         

Dina e Mel nastupile su u 10 europskih zemalja; u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Kosovu, Albaniji, Bugarskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj – na festivalima kao što su Osorske glazbene večeri, EXIT Festival, BALKAN:MOST, Međunarodna smotra folklora u Zagrebu, na pozornicama Hrvatskoga glazbenog zavoda, Klovićevih dvora, Hrvatskog doma Split, Altes Phandhaus Köln, Nacionalne knjižnice Kosova, Muzičke akademije u Tirani, bile su dijelom programa Most – Balkan Music Export, nastupile su u okviru European Council of Music u Budimpešti, a za Hrvatsku radioteleviziju snimile su cjelovečernji koncert za emisiju Sunčana strana Prisavlja.

Dina Bušić (Zadar, 1979.) glazbenica je klasične naobrazbe koja je diplomu muzikologije stekla na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2004. Od malih nogu aktivno se bavila pjevanjem u raznim zadarskim i zagrebačkim ansamblima, a solo-pjevanje učila je kod Stojana Stojanova Gančeva. Radila je kao glazbena kritičarka, autorica i urednica emisija, profesorica povijesti glazbe, a većinu svog dosadašnjeg radnog vijeka posvetila je razvoj glazbenog života rodnog Zadra radeći kao glazbena producentica i umjetnička voditeljica projekata na području klasične glazbe. Autorica je i urednica monografija posvećenih Zadarskom komornom orkestru i Glazbenoj školi Blagoje Bersa, te brojnih izdanja različitih hrvatskih glazbenih manifestacija.

Melita Ivković (Zadar, 1976.) diplomirala je gitaru na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu 1998. godine u klasi prof. Ante Čaglja. Aktivna je kao koncertna umjetnica, producentica i umjetnička voditeljica glazbenih zbivanja, nastavnica gitare, a bavi se i skladanjem, obrađivanjem skladbi za gitaru, pisanjem tekstova o glazbi. Kao koncertna umjetnica i već 30 godina članica Zagrebačkoga gitarističkog kvarteta, održala je oko 500 koncerata u 30 zemalja na četiri kontinenta – u SAD, Kanadi, Rusiji, Kini, Indiji, Južnoafričkoj Republici, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, kao i širom Europe: u Londonu, Parizu, Rimu, Barceloni, Dublinu, Stockholmu, Kopenhagenu, Bruxellesu, Pragu, Ljubljani, Sarajevu, Ateni itd.

Edin Karamazov (Zenica, 1965.), advokat novog, rijetkog ili neobičnog, prati jedinstvenu umjetničku viziju, kombinirajući duh smjelog istraživanja sa zadatkom proširenja krajnjih granica tehnike i repertoara za gitaru i lutnju. Dobitnik je prestižne Edison Award (2002.), Premio Cubadisco (2009.), nominiran za Grammy (2001.), dobitnik Brit Award (2007.), Premio Goffredo Petrassi (2011.), Diapason d'Or (2003.) i još nekoliko drugih priznanja. Krzystof Penderecki, Arvo Part, Erkki-Sven Tuur, Peter Sculthorpe, kao i skladatelji za gitaru, Leo Brouwer, Dušan Bogdanović i Nikita Koshkin napisali su djela za gitaru ili lutnju, posvećena upravo Edinu Karamazovu.

Svestrana glazbenica Yvette Cornelia Holzwarth (violina, glas, skladanje, poezija) već dugo proširuje svoje glazbeno iskustvo i naobrazbu koju je započela sa svega tri godine, pa pored klasike barata i balkanskom, arapskom, skandinavskom, pop, jazz i eksperimentalnom glazbom. Yvette surađuje sa brojnim glazbenicima kao što su Ariana Grande, Kamasi Washington, Van Dyke Parks, Gaby Moreno i mnogi drugi, a česti nastupi vode je diljem Sjeverne i Južne Amerike, Azije i Europe. Značajni dio njenog rada posvećen je suradnji s umjetnicima s područja kazališta, književnosti, modernog baleta, filma i likovnih umjetnosti.

Gitarist, skladatelj, improvizator i glazbeni pedagog Miroslav Tadić već se desetljećima bavi kombiniranjem i spajanjem mnogobrojnih glazbenih utjecaja među kojima su barok, klasika, balkanski folklor, flamenco, jazz, blues i rock. Surađivao je sa velikim brojem glazbenika iz cijelog svijeta, među kojima su i London Symphony Orchestra, MDR Leipzig Symphony, The Philharmonic Orchestra of Monte-Carlo, Howard Levy, Joachim Kühn, Markus Stockhausen, Dušan Bogdanović, Vlatko Stefanovski, braća Teofilović, Božo Vrećo, Merima Ključo, Tamara Obrovac, Matija Dedić, Rambo Amadeus, Wadada Leo Smith, Jack Bruce, Theodosii Spassov, Kudsi Erguner, Djivan Gasparyan, Pandit Swapan Chaudhuri i Ustad Ashish Khan. Tadićeve brojne snimke mogu se čuti u izdanju CMP Records, Enja, MA Recordings, Sony Classical, Croatia Records i mnogih drugih. Kao pedagog, Tadić je šef odsjeka gitare na prestižnom California Institute of the Arts u Los Angelesu.
  

--

Fotografija (c) Elmendina Arapi  

Multimedija

Sponzori | Donatori | Pokrovitelji | Medijski pokrovitelji

Instalacija

Da bi ste instalirali ovu aplikaciju, dodirnite gumb Dijeli , a zatim Dodaj na početni zaslon.