Pierre-Laurent Aimard, pijanist kojeg Wall Street Journal opisuje kao „briljantnog glazbenika i izvanrednog vizionara“, naširoko je hvaljen kao autoritet u suvremenoj glazbi, dok je istovremeno cijenjen zbog svježeg pristupa glazbi proteklih razdoblja. Svoj raspored kreativno osmišljenih koncerata, prijenosa uživo i snimanja nadopunjuje podučavanjem, održavanjem koncertnih predavanja i radionica diljem svijeta, čemu je posvećen cijelu karijeru.
Pierre-Laurent Aimard bilježi bliske suradnje s brojnim vodećim skladateljima među kojima su Helmut Lachenmann, Elliott Carter, Harrison Birtwistle, György Kurtág, Karlheinz Stockhausen, Marco Stroppa, Pierre Boulez i Olivier Messiaen. U sezoni 2023./2024. projektima diljem Europe, Sjeverne Amerike, Japana i Kine slavi glazbu Györgya Ligetija, a njegova koncertna gostovanja uključuju Češku filharmoniju, Sasku državnu kapelu Dresden, milansku Scalu, Francuski nacionalni orkestar, Danski nacionalni simfonijski orkestar i Njujoršku filharmoniju. Na rasporedu njegove opsežne turneje ove sezone nalaze se recitali u dvoranama kao što su Southbank Centre u Londonu, Elbphilharmonie u Hamburgu, bečki Musikverein, luksemburška Filharmonija i amsterdamski Concertgebouw, a nastupit će i u Philadelphiji, Chicagu i San Franciscu. U pariškom Theatre des Champs Elysees u suradnji s francuskim glumcem Denisom Podalydèsom istraživat će Kertészov roman Čovjek bez sudbine kroz glazbu Ligetija, Kurtága, Schönberga i Cagea. Kao komorni glazbenik, Aimard nastavlja dugogodišnju suradnju s Tamarom Stefanovich, s kojom će nastupiti u Tonhalleu u Zürichu i Centro Nacional de Difusión Musical u Madridu, i jazz pijanistom Michaelom Wollnyjem, s kojim će nastupiti u Alte Oper u Frankfurtu.
Na festivalu Acht Brucken u Kölnu praizvest će koncert za klavir Clare Iannotte, a slijedi i portugalska premijera djela Se da contra las piedras la libertad Klausa Ospalda, koje su naručili Casa da Musica iz Porta i Simfonijski orkestar Sjeverozapadnonjemačkog radija iz Kölna. Aimard iza sebe ima praizvedbe Carterova posljednjeg djela Epigrams, kao i Responses: Sweet Disorder and the Carefully Careless i Keyboard Engine za dva klavira Sir Harrisona Birtwistlea.
Sezona 2023./2024. započela je izlaskom novog nosača zvuka u rujnu, s kompletnim Bartókovim klavirskim koncertima koje je snimio s Esa-Pekkom Salonenom i Simfonijskim orkestrom San Francisca. Ovaj je album posljednji u nizu Aimardovih hvaljenih suradnji s diskografskom kućom Pentatone, nakon Visions de l’Amen (2022.) s Tamarom Stefanovich, Beethovenovih Hammerklavier Sonata & Eroica Variations (2021.) i albuma s Messiaenovim najznačajnijim djelom, Catalogue d’oiseaux (2018.), za koji je osvojio više nagrada, uključujući prestižnu Nagradu njemačkih diskografskih kritičara.
Aimard je poznat kao inovativan kreator programa i jedinstven interpret klavirskog repertoara svih razdoblja, što mu donosi brojne pozive na rezidencije u svojstvu voditelja i izvođača, kao primjerice nedavno u Musikkollegium u Winterthuru, gdje je tijekom sezone slavio različite skladatelje, otvorivši je kompletnim ciklusom Beethovenovih klavirskih koncerata. Drugdje je realizirao revolucionarne projekte, primjerice u Casa da Musica u Portu, Carnegie Hallu i Centru Lincoln u New Yorku, Konzerthausu u Beču, Alte Oper u Frankfurtu, Festivalu u Luzernu, Mozarteumu u Salzburgu, Cité de la Musique u Parizu, Festivalu Tanglewood, Festivalu u Edinburghu te kao umjetnički direktor Festivala u Aldeburghu od 2009. do 2016. godine.
Aimard je dobitnik brojnih nagrada, uključujući prestižnu međunarodnu glazbenu nagradu Ernst von Siemens 2017. godine kao priznanje za život posvećen glazbi te najistaknutiju dansku glazbenu nagradu Leonie Sonning 2022. godine.
Član je Bavarske akademije lijepih umjetnosti, a radio je i kao profesor na Visokoj školi za glazbu i ples u Kölnu i izvanredni profesor na College de France u Parizu. U proljeće 2020. u suradnji s Ruhrskim pijanističkim festivalom ponovno je pokrenuo veliku internetsku platformu Explore the Score koja je usmjerena na izvođenje i podučavanje Ligetijeve glazbe za klavir.
--
Fotografija (c) Julia Wesely