Maxim Emelyanychev
šef dirigent Škotskog komornog orkestra
šef dirigent orkestra Il Pomo d’Oro
„Moć lišena ega.“ Frankfurter Allgemeine Zeitung
„On je dinamičan, energičan i uzbudljivo ga je gledati, a jednako ushićenje izaziva i kod glazbenika i kod publike.“ The Guardian
Nedugo nakon dirigentskog debija u dobi od 12 godina, Maxim Emelyanychev pozvan je da dirigira brojnim međunarodnim baroknim i simfonijskim orkestrima u Rusiji. Zatim je 2013. godine postao šef dirigent orkestra za ranu glazbu Il Pomo d’Oro i komornog orkestra Solisti Nižnog Novgoroda.
Godine 2014. ostvario je zamijećen debi s Mozartovim Don Giovannijem u seviljskom Teatru de la Maestranza. Nakon ovih hvaljenih izvedbi ubrzo je uslijedio niz simfonijskih gostovanja diljem Europe.
U sezoni 2016./2017. ostvario je veliku međunarodnu turneju s orkestrom Il Pomo d’Oro i Joyce DiDonato. Također je debitirao u ciriškoj Operi u Mozartovoj Otmici iz saraja, kao i s Nacionalnim orkestrom iz Toulousea, što je u konačnici dovelo do tri programa godišnje.
U sezoni 2017./2018. ostvario je svoj četvrti nastup s orkestrom iz Toulousea i s Kraljevskim simfonijskim orkestrom iz Seville, a debitirao je s Orkestrom talijanske Švicarske, Nacionalnim orkestrom iz Lyona, Simfonijskim orkestrom Giuseppe Verdi iz Milana, Belgijskim nacionalnim orkestrom, Nacionalnim orkestrom iz Bordeauxa i Simfonijskim orkestrom iz Sankt Peterburga.
Nakon što je u zadnji tren pozvan da kao zamjena ravna izvedbom Schubertove Devete simfonije Škotskog komornog orkestra, ujesen 2019. imenovan je novim šefom dirigentom orkestra, a nakon samo nekoliko dana na toj poziciji ugovor mu je produžen do 2025. godine.
U sezoni 2018./2019. debitirao je sa Simfonijskim orkestrom iz Antwerpena, Nizozemskim filharmonijskim orkestrom, Tokijskim simfonijskim orkestrom, londonskim Kraljevskim filharmonijskim orkestrom i Filharmonijskim orkestrom iz Sankt Peterburga, dok je s orkestrom Il Pomo d’Oro i Joyce DiDonato ostvario trotjednu turneju po Aziji i Bliskom istoku.
Pod njegovom je dirigentskom palicom Orkestar doba prosvjetiteljstva nastupio na prestižnom međunarodnom opernom festivalu u Glyndebourneu (Händelov Rinaldo s Jakubom Orlinskim u naslovnoj ulozi) i u Kraljevskoj operi u Londonu (Händelova Agrippina s Joyce DiDonato u naslovnoj ulozi). Također je ponovno nastupio s Orkestrom talijanske Švicarske i Kraljevskim filharmonijskim orkestrom iz Liverpoola, a uz to je ravnao Orkestrom Konzerthausa u Berlinu, Islandskim simfonijskim orkestrom, Kraljevskim filharmonijskim orkestrom Gran Canarije i Simfonijskim orkestrom iz Seattlea.
U sezoni 2020./2021. ravnao je izvedbama Mozartove opere Titovo milosrđe (La Clemenza di Tito) u ženevskom Grand Theatru i Figarovog pira u Théâtre du Capitole u Toulouseu. Prvi je put nastupio s Pariškim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Atlante, Orkestrom Gulbenkian, Londonskim filharmonijskim orkestrom, Belgijskim nacionalnim orkestrom i Luksemburškim filharmonijskim orkestrom. Njegovi koncerti s Minhenskom filharmonijom i Simfonijskim orkestrom Švedskog radija odgođeni su za 2022. godinu zbog Covida-19.
U kolovozu 2021. Maxim Emelyanychev i Škotski komorni orkestar pozvani su na BBC Proms i Međunarodni festival u Edinburghu, gdje su ponovno nastupili 2022.
U sezoni 2021./2022. s orkestrom Il Pomo d’Oro i Joyce DiDonato odlazi na tri turneje po Europi i SAD-u, gdje izvode Händelovu Theodoru – koju su u rujnu 2021. snimili za diskografsku kuću Warner – i Eden, program posvećen prirodi.
U istoj sezoni Emelyanychev je prvi put nastupio s nizom uglednih svjetskih orkestara: Orkestrom Nacionalne akademije svete Cecilije, Kraljevskim orkestrom Concertgebouw, Roterdamskim filharmonijskim orkestrom, Njemačkim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Toronta i Simfonijskim orkestrom Švedskog radija. Ponovno je nastupio sa Simfonijskim orkestrom iz Antwerpena, Nacionalnim orkestrom iz Toulousea i Kraljevskim filharmonijskim orkestrom iz Liverpoola, a nakon turneje sa Škotskim komornim orkestrom nastupio je na Festivalu Francuskog radija u Montpellieru i Međunarodnom festivalu u Edinburghu.
U sezoni 2022./2023. Emelyanychev sa Škotskim komornim orkestrom odlazi na turneju po SAD-u te prvi put nastupa s Berlinskom filharmonijom, Češkom filharmonijom, Novom japanskom filharmonijom, Filharmonijom iz Osake, Bergenskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Finskog radija i Roterdamskim filharmonijskim orkestrom, a ponovno nastupa s Kraljevskim orkestrom Concertgebouw, Njemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina, Nacionalnim orkestrom iz Toulousea te u londonskoj Kraljevskoj operi u Mozartovoj Čarobnoj fruli.
Emelyanychev je 2013. primio prestižnu rusku nagradu Zlatna maska za izvedbu na čembalu u Figarovom piru u produkciji Permske opere pod ravnanjem Teodora Currentzisa (Sony Classical).
Kao voditelj orkestra Il Pomo d’Oro snimio je više albuma za Warner Classics/Erato, među ostalim Haydnove simfonije i koncerte s Ricardom Minasijem i In War and Peace: Harmony Through Music s Joyce DiDonato, koji je 2017. osvojio nagradu Gramophone. Za Warner Classics snimio je i dva albuma s kontratenorom Jakubom Orlinskim, Face d’Amore i Anima Sacra, te Händelovu Agrippinu s Joyce DiDonato u naslovnoj ulozi, album koji je 2020. osvojio nagradu Gramophone u kategoriji opere.
Godine 2019. diskografska kuća Linn Records objavila je njegov prvi CD sa Škotskim komornim orkestrom, na kojem izvode Schubertovu Devetu simfoniju – onu istu zbog koje je imenovan njihovim šefom dirigentom – a taj album su The Guardian, The Times i The Scotsman ocijenili s pet zvjezdica.
Diskografska kuća Aparté Music izdala je 2018. godine njegov CD s Beethovenovom Trećom simfonijom i Brahmsovim Haydnovim varijacijama u izvedbi komornog orkestra Solisti Nižnog Novgoroda. Iste godine objavljen je njegov prvi solo-album Mozartovih sonata na fortepijanu, koji je osvojio nagrade Choc de Classica 2018. i ICMA 2019. godine.
Godine 2021. Aparté Music je objavio njegov CD Brahmsovih sonata za glasovir i violinu koji je snimio s violinistom Aylenom Pritchinom.
Maxim Emelyanychev 2019. godine je primio nagradu Mladi talent koju dodjeljuje glazbena sekcija udruge Critics’ Circle, britanske nacionalne udruge kritičara. Iste godine dodijeljena mu je Međunarodna operna nagrada u kategoriji glazbenika u usponu.
Photo (c) Andrej Grilc