English

#synergy Festival Tour

Datum objave: 23.05.2023.
  • Više
  • Izvedbe
  • Fotogalerije
  • Video

#synergy Festival Tour

 

U sklopu projekta #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa odabrani mladi glazbenici izvest će na završnim koncertima projekta, 19. srpnja i 20. srpnja u atriju Kneževa dvora, nova glazbena djela inspirirana lokalnom baštinom i europskim vrijednostima, koja su za ovu prigodu napisali mladi skladatelji, njih dvanaest iz šest zemalja regije.

 

PROGRAM:

Mira Milosavljević: Conversations Within

Andrijana Durmišević violina, Milena Petković violina, Magdalena Burhan viola, Kristina Basili violončelo

Ova kompozicija istražuje slobodu koju nalazimo u sebi kada smo suočeni s ograničenjima vanjskog svijeta, s disonantnim harmonijama koje prenose osjećaj borbe i otpora. Isprepleteni glasovi instrumenata predstavljaju međuigru našeg unutarnjeg i vanjskog sebe dok se nastojimo osloboditi vanjskih ograničenja i krčimo vlastite putove prema samospoznaji.

Predrag Radisavljević: Kulshedra

Marija Ticl glas, Martina Jembrišak harmonika

Kulshedra za ženski glas, harmoniku i uživo elektroniku inspirirana je albanskom mitologijom. U skladbi su zastupljene proširene instrumentalne tehnike. Zvuk je uživo obrađen te se akustični zvuk harmonike i glasa ne čuju u publici.

Napomena: nastup uživo je glasan, nemojte stajati blizu zvučnika.

Kris SopiqotiNoise

Andrijana Durmišević violina, Dušan Obrenović violina, Magdalena Burhan viola, Arijan Žerka violončelo

Noise (Buka) je tema koju sam odabrao za svoju novu kompoziciju! Tijekom ljeta 2022. godine boravio sam u Beogradu (Srbija). Ova kompozicija sastoji se od 2 stavka, a bio sam inspiriran zvukom rijekama Dunavom i Savom te raznolikošću zvukova grada koje sam pronašao u Beogradu. Prvi je stavak o šumu rijeke, ali ne o zvuku površine ili rijeke koja teče, već ste uronjeni u rijeku. Moj kvartet počinje notom D(Re) kao referencom na prvo slovo Dunava. Drugi stavak govori o zvuku grada s više ekstenzivnih tehnika i različitim zvučnim pejzažima za opisivanje raznolikosti grada.

Tomislav Oliver: Korbe

Teodora Uskoković violončelo

Korbe su u jeziku starih Bokelja i Mediteranaca označavale drvena brodska rebra, dio čamca koji je spojen s kobilicom i služio je kao kostur broda. Njegov sami temelj koji mu omogućava primarnu funkciju - da se održava na vodi. Njihov sklad je u antici bio metafora Harmonije (Ἁρμονία), boginje sloge po kojoj je pojam sklada u umjetnostima, arhitekturi ali i sklada među ljudima dobio ime. Ova brodska rebra, životno bitna svakom moreplovcu postala su mi tako metafora životnog sklada Mediteranaca ali i glavna inspiracija za kompoziciju nastalu na rezidenciji u Kotoru. Tema kojom sam se trebao baviti tijekom rezidencije bila je multikonfesionalnost ovog starog grada, grada koji mi je svakim danom i svakim susretom s njegovim ljudima otkrivao svoje slojeve, bogatu kulturu protkanu različitim utjecajima ali i ideal duhovne slobode koja je bila moguća samo kroz sklad među ovim različitostima te povezanost njegovih ljudi i vjernika. Dokle god čuva svoju duhovnu slobodu i sklad, Kotor će i dalje “ploviti”.

Jetmir Zaganjori: Anosmia

Tereza Horakova violina, Leufat Bučuku violina, Marija Božić viola, Teodora Uskoković violončelo

Kompozicija je stvorena prema zahtjevima partnera Ljubljana festivala o COVID-19. Jedan uobičajeni simptom ove bolesti koji može trajati dugo je anosmija. Anosmija, također poznata kao sljepilo za mirise, gubitak je sposobnosti osjeta jednog ili više mirisa. Anosmija može biti privremena ili trajna. Skladba je izgrađena od tri dijela s kontrastnom sredinom. Prvi dio je zamišljen kao tijelo ili zdravi subjekt (osoba dobrog zdravlja), a zatim je u središnjem dijelu tijelo koje je zaraženo virusom COVID-19. Nakon infekcije u organizmu se događaju promjene koje dovode do otežanog disanja i izrazitog umora. To se ogleda u načinu pisanja i stvaranja djela koja su sada sva transformirana, a što stvara kontrast s prvim dijelom. U trećem pak dolazi do povratka u zdravo stanje čovjeka, što se ogleda u povratku na prvu temu, ali ipak može doći do sitnih problema ili promjena (dugi COVID). Cijela skladba nastala je na autohtonim albanskim modusima, gdje njihova istovremena komunikacija daje multimodalni zvuk.

Helena Skljarov: Ljubljana

Alenka Bogataj flauta, Kristina Basili violončelo, Martina Jembrišak harmonika

Skladba Ljubljana bazira se na spoju glazbene i vizualne umjetnosti, a temeljena je na dokumentiranoj šetnji Ljubljanom tijekom moje ljetne rezidencije 2022. godine. Elektronika je izrađena u programu MaxMSP, a algoritmi su osjetljivi na vizalne podražaje (boje i pokret) te reagiraju na sam video – što rezultira specifičnom zvukovnom slikom. Tri instrumenta prate slikarske intervencije na videu i na taj način ozvučuju, odnosno uglazbljuju vedute i boje Ljubljane.

--

VIŠE O PROJEKTU:

Sufinanciran sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa, projekt #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans nastao je iz želje da se snažnije učvrsti suradnja na međunarodnoj razini i da se istovremeno predstavi lokalno nasljeđe i umjetnici te tako dodatno doprinese razvoju umjetničke glazbe u ovom dijelu Europe. Kako bi klasična glazba napredovala, a ne samo preživljavala, potrebna su joj nova djela. No, na Zapadnom Balkanu jako su rijetke i nedovoljno razvijene prigode naručivanja klasične glazbe te prilike za rad skladatelja općenito. Kako bi se ova situacija uravnotežila, osnažilo skladatelje, naručivanje i produkcija klasične glazbe, projekt #synergy bavi se odabirom skladatelja, naručivanjem novih djela nadahnutih jedinstvenom lokalnom kulturom i nasljeđem partnera projekta te pružanjem mogućnosti glazbenicima u usponu da steknu nova znanja i iskustva uz priliku da se predstave regionalnoj i europskoj publici.

Ovaj projekt, pod vodstvom crnogorskog festivala KotorArt Don Brankovi dani glazbe, okupio je neke od najvećih festivala umjetničke glazbe u regiji - Dubrovačke ljetne igre (Hrvatska), Centar beogradskih festivala (Srbija), Festival Ljubljana (Slovenija), Vox Baroque (Albanija) i Chopin Piano Fest (Kosovo). Ciljevi ovog projekta su osposobljavanje i povezivanje kulturnih djelatnika, prvenstveno onih koji se bave festivalima i umjetničkom glazbom, zatim poticanje skladanja novih djela klasične glazbe inspiriranih lokalnom baštinom svih zemalja, počevši od Kotora i Crne Gore, kao i povezivanje i suradnja mladih glazbenika, skladatelja i organizacija koje se bave umjetničkom glazbom na zapadnom Balkanu. Tijekom tri godine projekt je okupio 12 skladatelja, preko 50 mladih glazbenika i menadžera u kulturi, održano je 6 seminara za djelatnike u kulturi i 12 rezidencija za skladatelje, a nastalo je 12 novih djela inspiriranih kulturnom baštinom regije i same Europe. Kao veliko finale projekta, festivalska turneja koja predstavlja skladatelje, nove skladbe i mlade glazbenike diljem zapadnog Balkana održava se tijekom ljeta 2023

--